Wat is het Werkcentrum Zuidoost Brabant?
Het Werkcentrum Zuidoost Brabant (voorheen: Huis naar Werk) is een samenwerkingsverband van meerdere partijen in de arbeidsregio Zuidoost-Brabant. Deze partijen bieden op één gezamenlijk punt informatie en dienstverlening om bewoners van deze regio te ondersteunen met het vinden van passend werk.
Het samenwerkingsverband bestaat uit de volgende partijen:
- Gemeente Bergeijk
- Gemeente Best
- Gemeente Bladel
- Gemeente Eersel
- Gemeente Eindhove
- Gemeente Heeze-Leende
- Gemeente Nuenen c.a.
- Gemeente Oirschot
- Gemeente Reusel-de Mierden
- Gemeente Son en Breugel
- Gemeente Valkenswaard
- Gemeente Veldhoven
- Gemeente Waalre
- Het UWV
- VNO-NCW Brabant Zeeland
- FNV
- CNV
- Summacollege,
- Regionaal Samenwerkingsverband voor Passend Voortgezet Onderwijs
- Eindhoven/Kempenland
- Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
- Kempen-Plus
- Werk Samen Doen (WSD)
- Ergon
De systemen van Werkcentrum Zuidoost Brabant worden beheerd door gemeente Eindhoven.
Wat zijn persoonsgegevens?
Een persoonsgegeven is alle informatie over een persoon: informatie die direct over een persoon gaat of naar een persoon verwijst.
Wat is een verwerking?
Verwerken van persoonsgegevens is alles wat een organisatie met persoonsgegevens kan doen, van verzamelen tot en met vernietigen. Denk hierbij aan: verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, doorzenden, verspreiden, beschikbaar stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, afschermen, wissen en vernietigen.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens?
Wij verwerken bij het Werkcentrum Zuidoost Brabant persoonsgegevens van:
- Werkzoekenden
Welke persoonsgegevens verwerken wij?
We verwerken alleen de gegevens die nodig zijn. Dit zijn:
- Naam
- Woonplaats
- Telefoonnummer
- Geboortejaar – in groepen (bijvoorbeeld 25-34,35-44 etc.)
- Geslacht
- Opleidingsniveau
- Taalvaardigheid
- Sector werkzaam
- Uitkering ja/nee : Als het antwoord ja is: welke uitkering
- Als u wordt doorverwezen naar een voorziening: Uitstroomdatum / Type toegewezen voorziening
- IP-adres van websitebezoekers
Wat is het doel voor het verwerken van persoonsgegevens?
We gebruiken de persoonsgegevens om werkzoekenden te ondersteunen bij het vinden van passend werk om zo de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen.
Wat is de grondslag voor het verwerken van persoonsgegevens?
Deze persoonsgegevens verwerken we op grond van een taak van algemeen belang (art. 6 lid 1 sub e AVG).
Deze grondslag is gebaseerd op artikel 7 van de Participatiewet en de artikelen 9, 10, 10a en 62 van de wet SUWI.
In het kader van de website wordt er ook van de grondslag toestemming gebruikgemaakt om cookies te plaatsen. U kunt deze toestemming ten alle tijde intrekken door onderaan de webpagina op ‘Cookies beheren’ te klikken.
Van wie ontvangen we de persoonsgegevens?
We ontvangen de persoonsgegevens doorgaans van betrokkenen zelf.
In uitzonderlijke gevallen ontvangen we de persoonsgegevens van een externe partij. In dit geval ligt er een overeenkomst om deze overdracht te waarborgen en wordt u geïnformeerd van het feit dat uw persoonsgegevens via een derde zijn ontvangen.
Wie ontvangen de persoonsgegevens?
We delen de persoonsgegevens met een derde partij voor het gebruik van onze interne systemen. Met deze derde partij is een overeenkomst afgesloten, zodat de beveiliging van de gegevens gewaarborgd is.
We delen de persoonsgegevens met een andere derde partij om het gebruik van de website mogelijk te maken. Met deze derde partij is ook een overeenkomst afgesloten, zodat de beveiliging van de gegevens gewaarborgd is.
Worden de persoonsgegevens doorgegeven buiten de EER?
Persoonsgegevens worden niet doorgegeven buiten de EER.
Hoe lang worden de persoonsgegevens bewaard?
We bewaren de persoonsgegevens vijf jaar op basis van onze verantwoordingsplicht tegenover het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegnheid.
Wanneer u een voorziening ontvangt dan worden uw gegevens tien jaar bewaard op basis van artikelen 3 en 5 van de Archiefwet 1995.
Hoe hebben wij de persoonsgegevens beveiligd?
Om de persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik en verlies hebben we maatregelen getroffen conform artikel 32 AVG.
Wat zijn je privacyrechten?
Je hebt een aantal rechten als de gemeente je persoonsgegevens verwerkt. Dit zijn privacyrechten. Deze privacyrechten zijn bedoeld om je controle te laten houden over je persoonsgegevens.
Bij deze verwerking heb je het recht:
- om je eigen persoonsgegevens of de persoonsgegevens van je eventuele kinderen tot de leeftijd van 16 jaar in te zien
- om je persoonsgegevens te laten veranderen als deze niet juist zijn
- om je persoonsgegevens (deels) te laten verwijderen
- om het gebruik van je persoonsgegevens te laten beperken
Gebruik het volgende formulier om gebruik te maken van een privacyrecht. Bij dit formulier heb je DigiD nodig, houd deze daarom bij de hand. Heb je geen DigiD? Mail dan naar privacy@eindhoven.nl of stuur een brief naar de gemeente t.a.v. de Centrale Privacy Officer (postadres: postbus 90150, 5600 RB Eindhoven). Geef daarin aan van welk privacyrecht je gebruik wilt maken en leg uit waarom je dat wil. Binnen een maand na ontvangst van je verzoek, ontvang je een beslissing van ons.
Je moet voor het gebruik maken van een privacyrecht kunnen aantonen dat de persoonsgegevens daadwerkelijk van jou zijn. Hiervoor moeten we je identiteit controleren. Het is niet toegestaan om persoonsgegevens van andere personen in te zien.
Je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens bij een taak van algemeen belang of een gerechtvaardigd belang. Bij deze verwerking is dat het geval. Als je bezwaar maakt tegen het gebruik van je persoonsgegevens dan maken wij als gemeente een afweging. Dit is een afweging tussen de belangen van de gemeente en jouw rechten/belangen. Hoe je bezwaar kunt maken, vind je op de pagina Bezwaar op gemeentebesluiten.
Contact?
Heb je vragen of klachten over de wijze waarop de gemeente Eindhoven bij deze verwerking met je persoonsgegevens omgaat? Neem dan contact met ons op via email privacy@eindhoven.nl of stuur een brief naar de gemeente (postadres: postbus 90150, 5600 RB Eindhoven).
Is jouw vraag of klacht niet of niet voldoende beantwoord via bovengenoemd kanaal en/of kom je er niet uit, neem dan contact op met de FG via email fg@eindhoven.nl of stuur een brief ter attentie van de FG (postadres: postbus 90150, 5600 RB Eindhoven).
Je kunt daarnaast altijd een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als je niet tevreden bent over het gebruik van je persoonsgegevens door de gemeente. Meer informatie hierover vind je op autoriteitpersoonsgegevens.nl.